ضایعات درجه 3 و انواع آن

امروز قصد داریم شما را با ضایعات درجه 3 و انواع آن آشنا کنیم. هر ساله مردم در سراسر جهان 2.12 میلیارد تن زباله را تخلیه می کنند ضایعات کابل.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل این حجم حیرت‌انگیز زباله این است که انسان‌ها تقریباً 99 درصد از هر چیزی را که می‌خرند در عرض شش ماه دور ریخته می‌شوند. اگر می خواهید بیشتر با ضایعات درجه 3 و انواع آن آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

به چه چیزی ضایعات می گویند؟

 

به چه چیزی ضایعات می گویند؟

به چه چیزی ضایعات می گویند؟

از زمان انقلاب صنعتی، زباله ها یک مشکل بزرگ زیست محیطی در سراسر جهان بوده است. همانطور که می توانید تصور کنید، مقابله با تمام زباله هایی که به طور مداوم تولید می شوند، کار آسانی نیست. اما عدم دفع زباله می تواند عواقب جدی داشته باشد.

در این راهنمای جامع، انواع مختلف زباله و نحوه دفع صحیح آنها را مورد بحث قرار می دهیم.

زباله به اقلامی اطلاق می شود که ما آنها را دور می اندازیم زیرا به آنها نیاز نداریم. بسیاری از زباله ها به صورت زباله یا زباله است. تفاوت در چیست؟

خب، ضایعات زباله های جامد مانند کاغذ، جعبه کارت و غیره است. از سوی دیگر، زباله به زباله هایی اطلاق می شود که از آشپزخانه یا حمام شما می آیند. ضایعات درجه 3 و انواع آن می توانند ویژگی های متفاوتی داشته باشند.

زباله از انواع منابع، از جمله افراد، خانه ها، مدارس، ادارات، بیمارستان ها، صنایع می آید. همچنین در اندازه های بی نهایت عرضه می شود، از چیزی کوچک مانند تیغ زنگ زده تا چیزی بزرگ مانند بدنه یک کامیون قدیمی. به دسته بندی ضایعات درجه 3 و انواع آن دقت کنید.

انواع زباله ها چیست؟

 

انواع زباله ها چیست؟

انواع زباله ها چیست؟

تمام زباله های روی زمین به پنج دسته تقسیم می شوند. اینها هستند: بنابراین دسته بندی ضایعات درجه 3 و انواع آن به شرح زیر است.

 

 

 

 

 

 

 

  • زباله های مایع

زباله های مایع شامل آب کثیف، آب شستشو، مایعات ارگانیک، مواد شوینده زباله و گاهی آب باران است.  این زباله ها معمولا در خانه ها، مشاغل و صنایع یافت می شوند. بسته به منبع آن، زباله های مایع را می توان به دو دسته زباله های نقطه ای یا غیر نقطه ای طبقه بندی کرد. فاضلاب منبع نقطه ای به تمام زباله های مایع تولید شده اطلاق می شود. از طرف دیگر زباله های مایع طبیعی به عنوان زباله های غیر نقطه ای طبقه بندی می شوندخرید و فروش انواع ضایعات.

  • زباله جامد

زباله های جامد شامل انواع زیادی از اقلام است که ممکن است در خانه ها یا مکان های تجاری یافت شوند. برای درک بهتر این نوع زباله، اجازه دهید آن را به پنج دسته تقسیم کنیم

  • زباله های پلاستیکی

از کیسه ها، ظروف، شیشه ها، بطری های ساخته شده از پلاستیک تشکیل شده است.

  • ضایعات کاغذ/کارت

شامل روزنامه، مواد بسته بندی، مقوا و غیره است.

  • قلع ها و فلزات

می توانند به اشکال مختلف در خانه یا محل کار شما پیدا شوند.

  • سرامیک و شیشه

از فنجان ها و بشقاب های سرامیکی شکسته، بطری های شیشه ای و غیره تشکیل شده است.

ضایعات طبیعی

زباله های آلی نیز تقریباً در همه خانواده ها رایج است. این ضایعات شامل ضایعات مواد غذایی، ضایعات باغی و غیره است. در حالی که این ضایعات در طول زمان توسط میکروارگانیسم ها تجزیه می شوند، هنوز باید در زمان تولید به طور مناسب دفع شوند.

زباله های قابل بازیافت

 

زباله های قابل بازیافت

زباله های قابل بازیافت

همانطور که از نام آن پیداست، زباله های قابل بازیافت به تمام زباله هایی اطلاق می شود که می توانند به محصولات قابل استفاده مجدد تبدیل شوند. درصد قابل توجهی از اقلام موجود در زباله های ساختمانی مانند سنگ تراشی، فلز، کاغذ و مبلمان قابل بازیافت هستند.

 

 

 

 

 

 

زباله های خطرناک

زباله های خطرناک به هر زباله ای اطلاق می شود که سمی، قابل اشتعال، خورنده یا واکنش پذیر باشد. چنین زباله هایی می توانند هم برای شما و هم برای محیط زیست مضر باشند. نمونه هایی از زباله های خطرناک عبارتند از مواد شیمیایی سمی و زباله های الکترونیک.

دفع زباله

جوامع مختلف در سراسر جهان انواع مختلفی از مدیریت زباله را اتخاذ می کنند. در این بخش، پنج نوع موثر دفع زباله را مورد بحث قرار می دهیم.

سخن پایانی

 

سخن پایانی

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با ضایعات درجه 3 و انواع آن آشنا کنیم. مقدار قابل توجهی از زباله هایی که تولید می کنیم غیرقابل بازیافت هستند. یکی از بهترین راه ها برای دفع ایمن این گونه زباله ها استفاده از محل های دفن زباله است خرید ضایعات خانگی.

منطقه ای با خاک غیر متخلخل و سطوح کم آب زیرزمینی انتخاب و حفاری می شود. پس از حفاری، یک پایه محافظ که از رسیدن مواد شیمیایی سمی به منطقه آبی زیر جلوگیری می کند ایجاد می شود. در مرحله بعد، ضایعات قبل از اینکه لایه‌هایی از خاک در بالای آن پخش و فشرده شوند، روی پایه پخش می‌شوند.

 

b2n

yun

Grade 3 waste and its types